①『琴歌譜』の解読 ─平安初期大歌の旋律と和琴奏法 増田真結 Interpreting the Kinkafu: On the Melodies and Performance Techniques of Early Heian Ōuta Songs for the Zither Wagon MASUDA Mayu
②『源氏物語』に描かれる雅楽曲 ─平安末期の様式で再現する 田鍬智志 Gagaku Pieces in The Tale of Genji: Musical Reenactments in the Style of the Late Heian Period TAKWA Satoshi
③『七十一番職人歌合』にみる音楽表現と『源氏物語』 家塚智子 Representations of Music in the Shichijūichiban Shokunin Uta-awase and Genji Monogatari IETSUKA Tomoko
④『催馬楽略譜』『梁塵秘抄口伝集』『懐竹抄』『仁智要録』に基づく催馬楽《伊勢海》の再現 増田真結 Recreating the Saibara Ise no Umi on the Basis of Saibara Ryakufu Ryōjin Hishō Kudenshū Kaichikushō and Jinchi Yōroku MASUDA Mayu
⑤ 掌中要録・続教訓抄から探る鎌倉期舞楽 ─《甘州》全五帖と入綾の再現 田鍬智志 Investigating the Bugaku of the Kamakura Period on the Basis of Shōchū-Yōroku and Zoku-Kyōkunshō: The Five Sections and the Iriaya of Kanshū TAKWA Satoshi
⑥ 四天王寺に伝わる舞楽曲「早甘州」 ─その成立と変遷 平野みゆき The Origins and Transformations of the Bugaku Piece Haya-Kanshū, as Handed Down by the Musicians of Osaka’s Shitennōji Temple HIRANO Miyuki
⑦ 経義と中世寺院の稚児、そして芸能 田鍬智志 Buddhist Ethics, Young Boys in Medieval Temples, and the Performing Arts TAKWA Satoshi
⑧ 地域に伝承される芸能を継承する課題 ─鳥名子舞の事例から得る示唆 今由佳里 Some Issues in the Transmission of Local Performing Arts; Hints from the Example of Tonako-Mai KON Yukari
⑨ 雅楽の独習 ─本を見て龍笛で《越天楽》を練習する試みについて 上野正章 How to Teach Yourself Gagaku: Analysis of an Attempt to Practice Etenraku with a Ryūteki Using a “Teach Yourself” Book UENO Masaaki
⑩ 音楽実践をもって徳を積む ─平安後期・鎌倉期の管絃講(往生講式)、そのこころ 田鍬智志 Cultivating One’s Virtue by Practicing Music: At the Heart of the Kangenkō Ritual (Ōjō-kōshiki) from the Late Heian to the Kamakura Period TAKWA Satoshi
⑪ Hearing the Past, Sounding the Text: On Gagaku as Acoustic Palimpsest Andrea GIOLAI
過去を聴取する・テクストを音にする ─音響的パリンプセストとしての雅楽をめぐって アンドレア ジョライ
⑫ 共同研究会の概要と活動のあゆみ Summary of the Activities of the Research Group